Experience in the use of a technological platform for the transdisciplinary follow-up of university students with some type of condition and/or disability
Experiencia en el uso de una plataforma tecnológica para el seguimiento transdisciplinario de estudiantes universitarios con algún tipo de condición y/o discapacidad
Palabras clave:
Disability, Transdisciplinary follow-up, Technological platform, Discapacidad, Seguimiento transdisciplinario, Plataforma tecnológicaResumen
Inclusion is a continuous and dynamic process that requires a constant commitment on the part of all the actors in society. The main objective of this work is to present the results of a study that was applied to the follow-up of three university students diagnosed with autism during a school year, using a technological platform that allows the monitoring of students. At the end of the study, a questionnaire was applied with which it can be concluded that the use of the technological platform facilitates the personalized follow-up of students with some type of condition and/or disability that allows the implementation of strategies in a timely manner.
La inclusión es un proceso continuo y dinámico que requiere un compromiso constante por parte de todos los actores de la sociedad. El objetivo principal de este trabajo es presentar los resultados de un estudio que se aplicó al seguimiento de tres estudiantes universitarios diagnosticados con autismo durante un año escolar, utilizando una plataforma tecnológica que permite el seguimiento de los estudiantes. Al finalizar el estudio se aplicó un cuestionario con el cual se puede concluir que el uso de la plataforma tecnológica facilita el seguimiento personalizado de estudiantes con algún tipo de condición y/o discapacidad que permite implementar estrategias de manera oportuna. manera.