Analysis of the Use of Mobile Marketing in SMEs in the City of Tecomán, Colima

Análisis del Uso del Marketing Móvil en Pymes de la Ciudad de Tecomán, Colima

Autores/as

  • Francisco Preciado Álvarez
  • Fabian Ojeda Pérez
  • César Eduardo Silva Valeriano
  • Faviola Villegas Romero
  • Edson Santiago Covarrubias Medina

Palabras clave:

Marketing, digital marketing, mobil marketing

Resumen

This research aims to identify the use of mobile marketing within small and medium enterprises in the city of Tecomán, Colima, which are engaged in the sale of shoes, clothing, and jewelry. The work employees the analytical method, to study and analyze the problems that arise in the SMEs of the city of Tecomán, Colima, México, this analysis involves the use of a data collection tool (surveys) using Google forms. It was found that most companies do not implement mobile marketing strategies due to lack of knowledge, the main use they give to mobile marketing is for advertising, using social networks such as Facebook, Twitter, You Tube and geolocation on Google maps.

Esta investigación tiene como objetivo identificar el uso del marketing móvil dentro de las pequeñas y medianas empresas de la ciudad de Tecomán, Colima, que se dedican a la venta de calzado, ropa y joyería. El trabajo emplea el método analítico, para estudiar y analizar la problemática que se presenta en las PYMES de la ciudad de Tecomán, Colima, México, este análisis involucra el uso de una herramienta de recolección de datos (encuestas) utilizando formularios de Google. Se encontró que la mayoría de las empresas no implementan estrategias de marketing móvil por falta de conocimiento, el principal uso que le dan al marketing móvil es para publicidad, utilizando redes sociales como Facebook, Twitter, You Tube y geolocalización en Google maps.

Publicado

2023-06-08